Výrobci / značky

BCAA vs. Kreatin. Je dobré je kombinovat?Přidáno: 19.11.2018

Co je to BCAA? Co je to kreatin? Vrtalo vám někdy hlavou, jaký je mezi nimi rozdíl a zda se dají použít spolu? Dnes si tyto otázky zodpovíme a ukončíme všechny pochybnosti, které by dané otázky mohly vnášet zejména do života začátečníky.

BCAA vs. kreatin

 

BCAA jsou rozvětvené aminokyseliny, které tělo využívá prioritně jako zdroj energie a také pro proteinovou syntézu. Jsou esenciální, což znamená, že si je naše tělo samo nevytváří. Proto se do těla musí dostat stravou nebo ve formě doplňku výživy.

Kreatin je také typ aminokyseliny, ale rozdílem je, že si ji tělo umí vytvořit samo. V těle se využívá na tvorbu ATP energie. Vnějšími zdroji obsah kreatinu i jeho efektivitu zvyšujete, takže ve formě suplementu také ovlivňuje růst energie využitelné i při cvičení.

 

Dávkování


Nejlepší období pro dávkování kreatinu je v období tréninku, před ním nebo po něm. Stále více lidí ho dávkuje i během tréninku. BCAA je nejlépe přijmout před tréninkem a / nebo během něj. Pokud vám jde více o regeneraci po tréninku, může se brát po cvičení, ale tehdy postačuje i kvalitní syrovátkový protein.

 

Velikost dávek závisí na daném cvičenci, jeho postavě, zdraví, dietě a fyzické aktivitě. Obecně platí, že je třeba držet doporučeného dávkování předepsaného výrobcem.

 

V závislosti na vašich cílů se také volí, kteří doplněk více upřednostníte. Kreatin udržuje v svalech více vody, takže jsou větší a pomaleji. Hodí se pro ty, kterým jde o sílu a hmotu. Pokud upřednostňujete funkční nebo aerobní trénink, upřednostníte více BCAA.

 

Co se stane jejich zkombinováním?

Když se tyto produkty objevily na trhu, zpočátku existovalo váhání, zda je lze kombinovat a mnoho lidí se tomu vyhýbalo. Časem však množství studií ukázalo, že na jejich kombinaci není vskutku nic špatného.

 

V současnosti se dokonce doporučuje tyto dva doplňky výživy užívat společně. Jako tandem, BCAA a kreatin podporují sílu a vytrvalost cvičence. Dobře se doplňují, díky čemuž jsou tréninky efektivnější než dříve.

 

Tato kombinace je ještě užitečnější pro ty, kteří nemají dietu bohatou na maso či ryby, tedy i pro vegetariány a vegany. Samozřejmě, tak jako při každém doplňku, třeba snižovat rizika vedlejších účinků doporučeným dávkováním a nepřehánět to s jejich příjmem.

 

Zdroj: Slovak Fitness


Zpět na seznam článků
Zavřít

K článku nebyly přidány žádné komentáře vložit nový komentář